d38_portf01Elegáns vonalvezetés, egyszerű dinamizmus, csipetnyi luxus – ez az új D38-as. A konstruktőr ismét Simongáti Győző, aki már több munkájával, de kiváltképp a sikeres D 28-assal bizonyított. Nagy lépés ez cégünk történetében, de nem térhetünk ki az új kihívások elől! Sőt, ahogy haladunk előre a fejlesztéssel, úgy válik egyre izgalmasabbá a magunk elé tűzött feladat!

Új típusunk kialakításánál elsősorban a következő szempontokat vettük figyelembe. Olyan hajó a D38-as, amelyben a már „túl sportos” dingikből továbblépő, tapasztalt versenyző és a „hétköznapi”, de igényes vitorlázó is megtalálja a maga kedvére való tulajdonságokat: a sportosságot, az egyszerű kezelhetőséget, letisztult formákat, a hívogató kényelmet, biztonságot, az eleganciát.

Szakítva a hagyományos formavilággal, a D38-as úttörő a saját méretkategóriájában. A héjat szendvicsszerkezettel készítjük, prémium anyagok felhasználásával, a jó menettulajdonságok érdekében. Ugyanakkor a hajó a „B” tervezési kategóriának megfelelő szilárdsággal rendelkezik, így kiválóan alkalmas hosszabb tengeri vitorlázásra is. A tavi változatnak egy kisebb, a tengerinek egy nagyobb merülésű tőkesúly ad elegendő stabilitást. Az árboc oldalmerevítői a hajótest szélére futnak, ez a kialakítás a teherelosztás szempontjából sokkal praktikusabb. A hajót az egyszerű kezelhetőség érdekében egy kisebb, de nagyon könnyen kezelhető orrvitorlával, (ami opcionálisan lehet önváltó is), és egy, a szokásosnál nagyobb nagyvászonnal szereljük. A rigg alaphelyzetben két szálingos alumínium árboccal készül, de tervezzük a komolyan versenyzők számára karbon rudazat alkalmazását. A fedélzet ennek megfelelően többféle variációban lesz szerelvényezve.

Míg a fedélzeten elsősorban a versenyzés van előtérben, addig a fedélzet alatt a kényelemé és a luxusé a főszerep. Ezt szolgálják a korábbi típusainkban kifejlesztett kényelmi berendezések széleskörű alkalmazása, persze minden a megfelelő méretre növelve. A belső elrendezés alapvetően a tengeri, vagy balatoni használatnak megfelelően alakítható. Utóbbiban pl. nem tervezünk külön térkép asztalt, szerényebb a konyha és hűtő kapacitás.

 

Hajótest hossza: 11,50 m
d38_portf02Befogadóképesség: 9 fő
Hajótest szélessége: 3,50 m
Vízvonalhossz: 10,97 m
Merülés balatoni tőkesúllyal: 1,80 m
Merülés tengeri tőkesúllyal: 2,1 m
Üres tömeg: 6,3 t
Ballaszt: 2,8 t
Tömeg teljes terheléssel: 7 t
Ivóvíztartály: 100 l
Üzemanyagtartály: 50 l
Nagyvitorla: 41,00 m2
Orrvitorla (110%): 28,00 m2
Génua (140%): 35,00 m2
Spinnaker: 100,00 m2

Motor típusa: Yanmar
Motor teljesítménye: 29 bhp
CE kategoria: B