Korábban gyártott hajótípus. VELENCE 25-26 Ennek a gyönyörű, klasszikus formavilágú elektromotoros kishajónak a fejlesztése – Csőregh Zoltán megbízásából, Simongáti Győző tervei alapján – 2003-ban kezdődött. A cég nevéhez fűződik az ősminták, a hajótest és fedélzet szerszámok, valamint a prototípus elkészítése. Az első hajókon szerzett tapasztalatok alapján végzett módosítások, fejlesztések után megindult a típus sorozatgyártása, melyet hamarosan követett a 26 lábas változat. A PAUGER műhely közreműködésével karbonból is készültek hajók, amelyek a kisebb súlynak, valamint a megnövelt motor teljesítménynek köszönhetően már jelentős sebességnövekedést értek el. A hajók gyártását 2007-ig cégünk végezte. A hajóval kapcsolatban bővebb információ: www.velence25.hu Hossz: 7,65 m Szélesség: 2,45 m Merülés: 0,45 m Súly: 1,5 t Teljesítmény: 2 x 12 kW Befogadóképesség: 7 fô A neve a Velencei-tavat idézi, a Balatonra szánták, legnagyobb sikereit azonban Nyugat-Európa tavain aratja. Ennek ismeretében azonban nem csoda, ha a termékcsalád új modellje már az elegáns európai tavakon megszokott elvárásoknak kíván megfelelni. Az új modell, a Velence 26’ bemutatója a Balatonon, a füredi Silver Resort elegáns mólójánál zajlott. Elsô benyomás: a hajó kiválóan illik az elegáns környezethez, ebből gyanítom, hogy a Wörthi tavon vagy a Chiemsee-n sem fog szégyent vallani. Orrfedélzetén kőris berakásokkal díszített mahagónit találunk, ami megadja a hajó alaphangulatát, stílusát. Erre erősítenek a veretek, a műszerek, a kormány, illetve az általános formavilágs. A Velence 26’ megjelenésében erősen emlékeztet a ’60-as években híressé vált Riva Aquarama motorcsónakra, tehát a divatos retro irányzat képviselőjével van dolgunk. A hajó azonban csak a külsőségekben idézi a múltat. Anyagaiban és az alkalmazott műszaki megoldásokban a legkorszerűbbet nyújtja. A karbon hajótest a Pauger műhelyben épült, és nem hoz szégyent jó nevű gyártójára. A motor és az elektronika német-szlovén fejlesztés, világviszonylatban is az élvonalat képviseli. 235 V feszültségen 40 kW teljesítményt produkál, a hűtésről egy zárt olajrendszer gondoskodik. Környezetbarát hajó lévén ez is bio-olajjal van feltöltve. Illúzió, ha valaki motorcsónaknak gondolja pusztán a megjelenése alapján. Az illető hajó ugyanis nagyon kevéssé motorcsónak. Kezdjük a hangjánál, ami nincs neki. Az indulást nézve a némafilm-korszak jut eszünkbe, ugyanis a viszonylag szerény teljesítményű hajó nagy nyomatékkal indul és imponálóan jól gyorsul. A hang lemarad a filmről, esetünkben a zongoraszó helyett madárcsicsergés és a parton nézelődők beszélgetése jelenti a kísérőzenét. Bár a bemutatott hajó végsebessége közel 30 km/h, ebben a tekintetben is távol áll egy motorcsónaktól. Különösen igaz ez, ha a hatótávolság szempontjából kedvező tíz kilométeres sebességet nézzük, amit akár 4-5 órán keresztül is képes tartani. A stabilitáson meglepődünk, a középen elhelyezett, hétszáz kilónyi akkumulátor tőkesúlyként stabilizálja a lapos feneke miatt amúgy sem túl billegős hajót. Ez az elektromos hajó sokkal közelebb áll a vitorlásokhoz, mint a motorcsónakokhoz. Eladási adatai is azt mutatják, hogy nem motorcsónak helyett veszik. Sem itthon, sem külföldön. Kipróbálva is vitorláshajó-szerű élményt nyújt, még siklásban is. A hajótest ugyanis hihetetlenül könnyű, alig több mint 300 kiló. Ennek nagy része az akkumulátor csomagtól származik, ami hátul, a motortérben van elhelyezve. Az orr így egészen könnyű. Siklásban játékosan pattoghat a hullámokon, ami szinte jolle-érzetet kölcsönöz. Élmény. Egyetlen szűk keresztmetszet a hatósugár. Még a csökkentett sebességgel is csak kb. ötven kilométert tudunk vele menni, ami a Balaton egészét tekintve még mindig kevés. Igaz, tovább csökkentve a sebességet, a hatósugár már radikálisan növekszik, akár kétszáz kilométeresre is, de aki hosszú távot akar hajózni, általában nem szán erre egy teljes napot. Az is igaz, hogy a Balaton szinte minden hajóhoz képest nagy, ha egynapos túrában gondolkozunk. Lehet, hogy nincs is igazi baj ezzel a hatósugárral?

Velence 25-26 (Nem gyártott)
Keresés
Friss híreink
-
Rendkívüli pillanat ez a számunkra…..
23 év után visszaérkezett a műhelyünkbe az első DOLPHIN 28-as! Ami remekül szolgált eddig is, de az új tulajdonosnak az a kívánsága, hogy a tavaszra minden porcikájában megújulva térjen vissza…
-
Régi, kedves emlékeket idéző hajó érkezett hozzánk, egy Rebell.
Régi, kedves emlékeket idéző hajó érkezett hozzánk, egy Rebell. Amin 32 év után egy teljes felújítást csinálunk, hogy további, hosszú időn át szolgálja a tulajdonost és családját. Nem lesz túl…
-
Szezon vége közeledik
A szezon végének közeledését jelzi, hogy elkezdtük régi ügyfelein hajóinak téli felkészítését. Ezek kevésbé örömteli feladatok, a tavaszi munkákkal ellentétben, de fontosak! Nagyon nem mindegy, hogy a hajók hogyan vészelik…






