Notice: is_comments_popup már használata nem támogatott a 4.5.0 verzió óta, és nincs helyette javaslatunk. in /userspace/home/schaferyacht.hu/public_html/wp-includes/functions.php on line 3891
VELENCE 25-26 (nem gyártott) | Schäfer Yacht

    VELENCE 25-26 (nem gyártott)

    VELENCE 25-26

    Ennek a gyönyörű, klasszikus formavilágú elektromotoros kishajónak a fejlesztése – Csőregh Zoltán megbízásából, Simongáti Győző tervei alapján – 2003-ban kezdődött. A cég nevéhez fűződik az ősminták, a hajótest és fedélzet szerszámok, valamint a prototípus elkészítése. Az első hajókon szerzett tapasztalatok alapján végzett módosítások, fejlesztések után megindult a típus sorozatgyártása, melyet hamarosan követett a 26 lábas változat. A PAUGER műhely közreműködésével karbonból is készültek hajók, amelyek a kisebb súlynak, valamint a megnövelt motor teljesítménynek köszönhetően már jelentős sebességnövekedést értek el. A hajók gyártását 2007-ig cégünk végezte.

    A hajóval kapcsolatban bővebb információ: www.velence25.hu


    Hossz: 7,65 m
    Szélesség: 2,45 m
    Merülés: 0,45 m
    Súly: 1,5 t
    Teljesítmény: 2 x 12 kW
    Befogadóképesség: 7 fô

     


    TESZT

    A neve a Velencei-tavat idézi, a Balatonra szánták, legnagyobb sikereit azonban Nyugat-Európa tavain aratja. Ennek ismeretében azonban nem csoda, ha a termékcsalád új modellje már az elegáns európai tavakon megszokott elvárásoknak kíván megfelelni. Az új modell, a Velence 26’ bemutatója a Balatonon, a füredi Silver Resort elegáns mólójánál zajlott. Elsô benyomás: a hajó kiválóan illik az elegáns környezethez, ebbôl gyanítom, hogy a Wörthi tavon vagy a Chiemsee-n sem fog szégyent vallani. Orrfedélzetén kôris berakásokkal díszített mahagónit találunk, ami megadja a hajó alaphangulatát, stílusát. Erre erôsítenek a veretek, a műszerek, a kormány, illetve az általános formavilágs. A Velence 26’ megjelenésében erôsen emlékeztet a ’60-as években híressé vált Riva Aquarama motorcsónakra, tehát a divatos retro irányzat képviselôjével van dolgunk.

    A hajó azonban csak a külsôségekben idézi a múltat. Anyagaiban és az alkalmazott műszaki megoldásokban a legkorszerűbbet nyújtja. A karbon hajótest a Pauger műhelyben épült, és nem hoz szégyent jó nevű gyártójára. A motor és az elektronika német-szlovén fejlesztés, világviszonylatban is az élvonalat képviseli. 235 V feszültségen 40 kW teljesítményt produkál, a hűtésrôl egy zárt olajrendszer gondoskodik. Környezetbarát hajó lévén ez is bio-olajjal van feltöltve.

    Illúzió, ha valaki motorcsónaknak gondolja pusztán a megjelenése alapján. Az illetô hajó ugyanis nagyon kevéssé motorcsónak. Kezdjük a hangjánál, ami nincs neki. Az indulást nézve a némafilm-korszak jut eszünkbe, ugyanis a viszonylag szerény teljesítményű hajó nagy nyomatékkal indul és imponálóan jól gyorsul. A hang lemarad a filmrôl, esetünkben a zongoraszó helyett madárcsicsergés és a parton nézelôdôk beszélgetése jelenti a kísérôzenét. Bár a bemutatott hajó végsebessége közel 30 km/h, ebben a tekintetben is távol áll egy motorcsónaktól. Különösen igaz ez, ha a hatótávolság szempontjából kedvezô tíz kilométeres sebességet nézzük, amit akár 4-5 órán keresztül is képes tartani. A stabilitáson meglepôdünk, a középen elhelyezett, hétszáz kilónyi akkumulátor tôkesúlyként stabilizálja a lapos feneke miatt amúgy sem túl billegôs hajót. Ez az elektromos hajó sokkal közelebb áll a vitorlásokhoz, mint a motorcsónakokhoz. Eladási adatai is azt mutatják, hogy nem motorcsónak helyett veszik. Sem itthon, sem külföldön. Kipróbálva is vitorláshajó-szerű élményt nyújt, még siklásban is. A hajótest ugyanis hihetetlenül könnyű, alig több mint 300 kiló. Ennek nagy része az akkumulátor csomagtól származik, ami hátul, a motortérben van elhelyezve. Az orr így egészen könnyű. Siklásban játékosan pattoghat a hullámokon, ami szinte jolle-érzetet kölcsönöz. Élmény.

    Egyetlen szűk keresztmetszet a hatósugár. Még a csökkentett sebességgel is csak kb. ötven kilométert tudunk vele menni, ami a Balaton egészét tekintve még mindig kevés. Igaz, tovább csökkentve a sebességet, a hatósugár már radikálisan növekszik, akár kétszáz kilométeresre is, de aki hosszú távot akar hajózni, általában nem szán erre egy teljes napot. Az is igaz, hogy a Balaton szinte minden hajóhoz képest nagy, ha egynapos túrában gondolkozunk. Lehet, hogy nincs is igazi baj ezzel a hatósugárral?