Van de Stadt 37 Forna

A jövőben egyre inkább az egyedi gyártású hajók építésére is kívánunk fókuszálni. A megrendelőkkel szorosan együttműködve, az ő igényeikhez igazodó tervezési koncepció, és építési technológia alkalmazásával gyártjuk a szériatermékektől markánsan eltérő hajókat. Ez esetben érvényesíthetik leghatékonyabban megrendelőink az egyedi igényeiket. Az alábbiakban ismertetett, alumíniumból épült vitorlás jó példa erre a lehetőségre, melynek létrehozásban cégünk jelentős szerepet vállalt.

A tulajdonos kifejezetten a tengeri családi túravitorlázás céljára alkalmas hajót keresett. Igényeinek megfelelően választottuk ki a megépítendő hajó terveit a jó nevű holland  Van de Stadt tervező iroda kínálatából. Az iroda az egyik legismertebb képviselője a nagy hagyományú holland fémhajó építési iparnak.

A hajóval szembeni elvárások között nagy hangsúlyt kap a megbízhatóság és a biztonság. Ugyanakkor a robosztus szerkezeti felépítés a fém építési módot meghazudtoló könnyed formavilággal és súllyal jár együtt. A belső térben 6 fő és a hosszú távú túravitorlázáshoz szükséges összes felszerelés elhelyezésére lehetőség van.

Az elkészült hajó rendelkezik az összes olyan kényelmi és navigációs felszereléssel amely – a konstrukciója mellett – akár több hetes nyílt tengeri átkelésekre is alkalmassá teszi.

A hajótest, a fedélzet és a berendezés teherviselő részei teljes egészében kifejezetten a sós tengeri környezetre alkalmas alumíniumból készültek, biztosítva ezzel a hajó generációkon át tartó megbízható használhatóságát és kiváló értékállóságát.

A hajó alap elrendezése, berendezése a tengeri körülmények között kiérlelt egyik legmegfelelőbb kialakítást tükrözi. A szélesebb körű igényekhez való alkalmazkodást szolgálja, hogy a beépített bútorzat lényegében nem szerkezeti teherviselő elem.

A hajó a konstrukcióban rejlő ígéreteket a tengeri használat során be is bizonyította. Felszerelése folyamatosan bővítésre kerül alkalmazkodva a használat és a használati hely sajátosságaihoz, elvárásaihoz. Így a gyakorlati igények alapján került a hajóra automata kormány, napelemek szélgenerátor és gyenge szeles vitorlázat. A felszerelés a továbbiakban várhatóan radarral és AIS transzponderrel egészül ki.

Tengeri túrahajókkal szembeni követelmények kielégítését és a tulajdonos egyedi igényeinek magas szintű kiszolgálását kiválóan szolgálja az aluminium építési mód. Az építés jelentősebb költségeit hosszú távú megbízhatósággal és értékmegőrzéssel kompenzálja.